Home
 

Za bolju komunikaciju sa drugima

Dobro je slušati, a ne samo čuti! Posvetimo posebnu pažnju poruci koju nam upućuje naš sagovornik. Kad nam neko nešto govori, trudimo se da ga slušamo; u protivnom svojim ponašanjem pokazujemo da naš sagovornik ne zaslužuje našu pažnju i tako prekidamo potrebnu komunikaciju. Stavimo se u položaj onoga koji nam govori. Da bismo mogli biti pažljivi i razumjeti sagovornika važno je da zamislimo sebe kako proživljavamo njegovu situaciju.
Moramo biti sigurni da dobro razumijemo svog sagovornika. Kada postavljamo kratka i koncizna pitanja s ciljem da nam se situacija učini što jasnijom, primamo poruku na najprecizniji mogući način. Pored toga dokazujemo da smo pažljivi.
Ne treba da žurimo da donesemo svoj sud. Čak i ako je potrebno postavljati pitanja da bismo dobili tačnu informaciju, ne treba da se protivimo, niti dokazujemo poziciju sagovornika, potvrđujući, negirajući ili odbacujući (čak ni u obliku pitanja) dok sagovornik ne završi svoje izlaganje.
Treba obratiti posebnu pažnju na neverbalne poruke. Možese dogoditi da nam sagovornik, zbog različitih razloga ne otkrije određene činjenice već ih iskazuje izrazom lica ili pokretima tijela. Ovi dopunski elementi omogućavaju nam da primimo potpuniji, vjerodostojniji utisak stvarne poruke koju nam šalje sagovornik.
Kako bismo imali bolju komunikaciju sa drugima dobro je obratiti pažnju na sljedeće:
  • Sačekajte da vaš sagovornik završi svoj govor. Ne prekidajte ga dok govori.
  • Razmislite o onome što želite reći prije nego što to izgovorite, pogotovo ako ste u emotivnom stanju koje vas uznemirava. Ako ste u nedoumici, nemojte ništa govoriti.
  • Dokazano je da riječi izgovorene tonom zamjerke ili prebacivanja ne proizvode nikakav efekat, iako su to bile mudre riječi.
  • Pronađite pozitivnu stranu u određnoj situaciji. Istaknite ono što je pozitivno u životu i ponašanju vašeg sagovornika (posebno ako se radi o bračnom partneru) i saopštitemu to iskreno i bez laskanja.
  • Potrudite se da govorite smireno, to će vas opustiti.
  • Kada primjetite da ste pogriješili, priznajte grešku. To će u ponašanju vašeg sagovornika proizvesti vrlo pozitivnu reakciju.
  • Pokušajte izbjeći bijes i viku – u tom slučaju komunikacija postaje nemoguća, jer sagovornik obraća pažnju na vaš gnjev, a ne na poruku.
  • Govorite u pravom trenutku. Dvije su velike greške – ili izgovoriti riječi/misao prije vremena ili propustiti priliku.

 

(psiholog.ba/porodicnidoktor.com)

30. Jula 2012. AUTOR: KATEGORIJA: IzdvajamoLični rast i razvojProfesionalni razvoj Comments

Komentari

  1. […] (akos.ba/psiholog.ba) Filed in: Liderstvo i menadžment […]

Top