Ako ste mislili da su termin “shopping terapija” izmislile žene kako bi opravdale česte nalete nekontrolisane kupovine, prevarili ste se.
Najnovija studija potvrdila je da kupovina ima dugotrajan učinak na raspoloženje, potiskuje negativna osjećanja i usrećuje.
Istraživači su proveli stotine intervjua u tržnim centrima. Osim toga, tražili su od kupaca da vode dnevnike o svom ponašanju i raspoloženju tokom kupovine, te da li poslije osjećaju krivicu ili kajanje.
Ispitanici, njih 62 posto, potvrdili su da su kupili nešto kako bi se razveselili dok je za 28 posto kupovina određeni vid samonagrađivanja.
Osjećaj krivice i kajanja prijavili su kupci koji su se upustili u impulsivnu kupovinu.
Zaključak studije, koja je objavljena u jednom američkom časopisu za psihologiju i marketing je sljedeći: “Shopping terapija snažno djeluje na popravljanje raspoloženja i odagnava osjećaj krivice ili kajanja”.