Evo kako da budete pravi profesionalac

U današnjem društvu u svemu je potrebno da postoji profesionalna posvećenost. Bilo da je to poslovni susret, izlazak s prijateljima ili kućna posjeta.

Očekuje se da poštujete tuđe vrijeme i da razumijete da su navike ljudi različite i, iako su vama neobične, da ih uvažavate. Ovo znači da budete profesionalni.

Evo nekih od ključnih karakteristika ljudi koji profesionalizam podižu na novi nivo. Uključite ih u svoj „repertoar” već danas.

Direktni ste. Vaše riječi moraju da budu jasne, a djela razumljiva i konkretna. Ako ljudi nagađaju šta hoćete da kažete, zaboravite na pozitivan utisak kojem ste se nadali.

Pamtite imena. Zaboravljanje imena pri upoznavanju je užasna navika i svima je poznata. Ukoliko nekog upoznajete više od dva puta, vrlo je moguće da ste propustili priliku za buduću poslovnu saradnju.

Rješenje – zamolite sagovornika da ponovi ime. Djelovaćete zainteresovani i posvećeni, i njemu i razgovoru.

Kontrolišite temperament. U poslovnom svijetu nikada ne znate ko vam sve može pomoći u pohodu na vrh. Razmišljajte o svom nastupu, opuštajte se što je moguće više. Niko neće da pravi planove s nekim ko izgleda kao zapeta puška.

Odmjereno i uljudno razgovarajte telefonom. Ljudi se često nesvjesno obraduju kada razgovaraju s nekim ko je dopadljiv u nastupu. A čak i kada vas zove neko ko želi da se obračuna, blag ton – uz odgovarajući izbor riječi – razoružaće svakoga.

Svaka osoba je bitna. Tretirajte recepcionera kao da je direktor kompanije. Nemojte misliti da to ostaje neprimjećeno.

Odabir pravog vremena je veoma važan. Ono što govorite jeste bitno, ali momenat kada to govorite može da napravi razliku između profesionalnog tona i nepoštovanja. Pratite reagovanje ljudi u okruženju i situaciju, upoznajte saradnike i odaberite najbolji čas da iznesete svoje mišljenje.

Ne kasnite. Kašnjenje na sastanke, društvene događaje, pa čak i na ugovorene telefonske pozive upada u oči. Kafe, ručkovi i izlasci na piće utjecaće na formiranje suda o vama – budite uvijek tačni.

Priznajte svoje greške. Niko ne očekuje da ispovjedite svoje grehe pred prepunom salom, ali način na koji reagujete na svoje i tuđe greške mnogo govori o vama. Razvijajte empatiju, jer ona pomaže da se s drugima povežete na dubljem nivou.

Svaki susret je moguća nova saradnja ili napredak u karijeri. Bilo da vas posmatraju iz daljine, susrećete se licem u lice ili pronalazite bolje načine da s vama sarađuju, niko ne treba da sumnja u vašu profesionalnost. Radite na tome svakoga dana i ostavite dobar utisak o kome će svi pričati.

(Telegraf.rs/psiholog.ba)