Zašto je ravnoteža između posla i privatnog života toliko važna i kako je postići

Autor: wayhomestudio/freepik.com

Kada se radni dan završi, zaista bi trebao biti završen

Da li vam se ponekad čini da posao preuzima cijeli vaš život? Ili da imate toliko privatnih obaveza da jednostavno ne možete dati 100% na poslu? Svi znamo da nam je potrebna ravnoteža između posla i privatnog života, ali pronalaženje sklada između profesionalnog i ličnog nije uvijek jednostavno.

Posao igra veliku ulogu u našim životima. Oduzima veći dio našeg vremena dok smo budni tokom radne sedmice. Zato je toliko važno da se pobrinemo i za one dijelove života koji nas čine zdravima i sretnima.

Profesionalno ispunjenje može biti dio toga, naravno. Ali dobrobit podrazumijeva i sve ono izvan posla što vaš život čini vrijednim uključujući porodicu, hobije, zdravlje, odnose, san, vježbanje, uravnotežene obroke i odmor.

Na prvi pogled

Ravnoteža između posla i privatnog života odnosi se na ravnotežu između profesionalnog i ličnog. Cilj je održavati tu ravnotežu kako bismo smanjili stres i spriječili sagorijevanje, ispunjavajući i druge sfere života koje ne smiju biti progutane poslom. Ta „ravnoteža“ se može mijenjati i nikada nije zaista 50/50. Možda nikada nećemo imati savršenu ravnotežu, ali možemo nastojati da se osjećamo stabilnije tako što ćemo napraviti lični plan, razgovarati s nadređenim o načinima poboljšanja, praviti pauze i postaviti jasne granice između profesionalnih i privatnih obaveza. Ako se razgovori s menadžerom ne pokažu uspješnim, a imamo mogućnost, možemo razmotriti i drugi posao s većom fleksibilnošću.

Šta podrazumijevamo pod „ravnotežom između posla i privatnog života“?

Ta vrsta ravnoteže obično se definiše kao ravnoteža između profesionalnog i privatnog života. Kada održavate ravnotežu, nijedan element vašeg života ne dominira i ne nadjačava ostale.

„Ravnoteža između poslovnog i privatnog života je koncept kojim efikasno upravljate svojim profesionalnim životom i odgovornostima kako biste bili produktivni i uspješni na poslu, a istovremeno osigurali dovoljno posvećenog vremena za ispunjen, utemeljen i lični život“, kaže Abbey Sangmeister, magistrica obrazovanja, LPC, ACS.

To je opšta definicija koncepta, ali ravnoteža između „poslovnog i privatnog života“ može značiti različite stvari kod različitih ljudi. Istraživači sugerišu da je to zato što se ova ravnoteža zasniva na individualnoj percepciji. To je nešto što osjećate kada su vaše poslovne i vanradne aktivnosti u skladu i kompatibilne su s vašim trenutnim ciljevima i prioritetima.

Stvari koje vašu vlastitu situaciju između poslovnog i privatnog života čine upravljivom mogu se razlikovati ovisno o vašim potrebama i vašoj situaciji.

Za zaposlene roditelje to često znači pronaći način da žongliraju s odgovornosti prema karijeri, a istovremeno pronađu vremena za ispunjen porodični život. S rastućim brojem starijih radnika, ravnoteža između poslovnog i privatnog života može se više fokusirati na ostanak aktivnim u radnoj snazi, a istovremeno pronaći načine za upravljanje zdravstvenim problemima ili invaliditetom.

Velike promjene u načinu na koji radimo također su pomogle u promjeni definicije ravnoteže između poslovnog i privatnog života za mnoge ljude. Ravnoteža između poslovnog i privatnog života značila je odlazak na posao u 17 sati i ne razmišljanje o poslu dok se ne biste pojavili u kancelariji u 9 sati ujutro sljedećeg dana.

Biti vezan za kancelariju je za mnoge ljude stvar prošlosti. Ima smisla da je za mnoge od nas opcija fleksibilnog ili rada na daljinu ključni dio ravnoteže između poslovnog i privatnog života. To znači da je ravnoteža između poslovnog i privatnog života danas mnogo ličnija i nijansiranija, ali i otežava pronalaženje ravnoteže više nego ikada prije.

Mnogo puta ljudi misle da je ravnoteža podjela 50/50, ali to nije uvijek slučaj. Za svaku osobu, ravnoteža može izgledati drugačije i mijenjat će se tokom različitih perioda njenog života. Važan dio postizanja ravnoteže je da osoba ne osjeća da jedno područje života iscrpljuje i osiromašuje ono drugo.

Šta NIJE ravnoteža između posla i privatnog života

Ravnoteža između poslovnog i privatnog života ne znači opuštanje, preskakanje posla ili ulaganje manje truda. Očigledno je da svi imamo dobre i loše dane, ali postoje načini da upravljamo danima kada se osjećamo malo “loše”, a da pritom ne nanosimo sebi štetu u profesionalnom smislu.

Odugovlačenje ili izbjegavanje odgovornosti nisu efikasni načini suočavanja. Možda ćete se neko vrijeme osjećati malo bolje, ali to na kraju stvara više problema u budućnosti. Posao se gomila, rokovi lete, a vaš poslodavac bi mogao početi primjećivati ​​da ne ulažete maksimalan trud.

Cilj je pronaći skladnu ravnotežu koja vam odgovara, između zahtjeva za vašim vremenom i energijom, bez zanemarivanja važnih područja vašeg života.

Ne želite ignorisati svoj privatni život u korist posla, ali se također ne biste trebali nositi sa stresom zanemarujući svoje radne obaveze.

Kako znati imate li zdravu ravnotežu?

Dakle, kako tačno možete znati da li imate zdravu ravnotežu između poslovnog i privatnog života? To može izgledati malo drugačije za svakoga (budući da svi imamo različite poslovne, porodične i privatne veze).

„Nedostatak redovne preopterećenosti i frustracije dobri su znakovi da neko ima dobru ravnotežu između poslovnog i privatnog života. Ljudi koji se bore sa nedjeljnim strahovima i imaju pritisak od ponedjeljka češće nego ne, najvjerovatnije se bore s neravnotežom“, navodi Sangmeister.

Slijede neki znakovi da postižete dobru ravnotežu između posla i drugih područja svog života:

To izgleda različito za svakoga, ali postoje znakovi da ste na dobrom putu:

  • Ne osjećate stalni sukob između poslovnih i privatnih obaveza
  • Možete ispuniti rokove bez prekovremenih sati
  • Dobro spavate i jedete uravnoteženo
  • Ne osjećate „nedjeljni strah“ i ne mrzite ponedjeljak
  • Imate dovoljno vremena za hobi i opuštanje
  • Provodite kvalitetno vrijeme s porodicom i prijateljima
  • Ne brinete o poslu kada niste na poslu
  • Napredujete u karijeri, ali posao ne definiše cijeli vaš identitet
  • Koristite godišnji odmor i bolovanje kad vam je potrebno
  • Iskorištavate benefite poput fleksibilnog rada, članarina za teretanu ili pomoći za čuvanje djece

Zapamtite da ravnoteža između poslovnog i privatnog života nije nešto što možete tek tako označiti na svojoj listi obaveza. Sasvim je prirodno da se zahtjevi vašeg posla i vanjskog života mijenjaju tokom vremena. To znači da će se i ono što vam je potrebno za održavanje ravnoteže mijenjati tokom vremena.

„S dobrom ravnotežom između poslovnog i privatnog života, osoba je manje sklona krutom rasporedu“, kaže Sangmeister. „Umjesto toga, sposobna je biti fleksibilna i prilagoditi se zahtjevima koji se mogu pojaviti profesionalno ili lično, a da pritom ne naruše osjećaj ravnoteže.“

Da biste shvatili da li imate dobru ravnotežu između poslovnog i privatnog života, razmislite o tome šta vam je najvažnije. Šta vam pomaže da se osjećate najbolje? Da li brinete o sebi lično i profesionalno? Da li upravljate svojim stresom i pratite znakove sagorijevanja?

Možete li tražiti zdraviju ravnotežu (i kako)?

Ako se mučite s pronalaženjem ravnoteže između posla i ostatka vašeg života, možda je vrijeme da razgovarate sa svojim nadređenim. To uključuje pogodnosti između poslovnog i privatnog života poput hibridnog, fleksibilnog rada ili rada na daljinu. Fleksibilno radno vrijeme, alternativni rasporedi rada, mogućnosti čuvanja djece i pristup uslugama mentalnog zdravlja važne su pogodnosti između poslovnog i privatnog života koje poslodavci nude kako bi privukli zaposlenike.

Postoje stvari koje vaš poslodavac može učiniti kako bi pomogao u postizanju bolje ravnoteže između poslovnog i privatnog života. To je nešto od čega možete imati uzajamnu korist. Istraživanja su pokazala da su radnici s boljom ravnotežom između poslovnog i privatnog života zadovoljniji svojim poslom, bolje obavljaju posao i više su posvećeni svojim organizacijama.

Razgovor s vašim poslodavcem može vam pomoći da pronađete načine za saradnju kako biste stvari učinili lakšim za upravljanje. To može uključivati ​​ponovno određivanje prioriteta vaših zadataka, delegiranje nekih poslova drugima, zapošljavanje dodatne pomoći ili omogućavanje rada na daljinu kada je to potrebno.

Nažalost, ove opcije nisu uvijek dostupne, ovisno o prirodi vaše profesije ili vašoj ulozi na radnom mjestu. U mnogim slučajevima, promjena ovisi o tome kako pristupate svom poslu. To može značiti promjenu prioriteta, delegiranje zadataka kod kuće ili obavještavanje kolega da više ne možete odgovarati na probleme vezane za posao tokom slobodnog vremena.

Kako da zatražite bolju ravnotežu

Zakažite vrijeme za razgovor sa svojim poslodavcem i recite mu o čemu planirate razgovarati. Tokom sastanka objasnite svoj problem i podijelite svoje ideje o tome kako mislite da možete zajedno raditi na rješavanju problema.

Ako ste preopterećeni svojim obimom posla i previše sati rada, možete predložiti preraspodjelu nekih od svojih zadataka drugim članovima tima kako biste olakšali teret.

Ne zaboravite ostati profesionalni i pokazati poštovanje prema potrebama svog poslodavca. Ponovite svoju predanost i objasnite da mislite da će vam pronalaženje bolje ravnoteže pomoći da se osjećate produktivnije i zadovoljnije svojim poslom.

Kako da poboljšate ravnotežu

Šta je sljedeće ako osjećate da vam je ravnoteža između poslovnog i privatnog života narušena? Vrijeme je da se osvrnete, shvatite šta nije u redu i napravite plan za rješavanje problema. Vaše zdravlje doslovno zavisi od toga.

Mnoge studije su pokazale da ljudi koji imaju više sukoba između poslovnog i neposlovnog života imaju veću vjerovatnoću da iskuse zdravstvene probleme, mentalna stanja i loše opšte zdravstvene ishode.

Napravite plan

Uspostavljanjem veće ravnoteže u vašem životu započinjete s otkrivanjem šta uopšte uzrokuje problem. Da li vam je radno vrijeme predugo? Ili vam radne obaveze oduzimaju slobodno vrijeme? Da li osjećate da nemate kontrolu nad svojim rasporedom? Ili preuzimate previše obaveza i potrebno vam je olakšanje?

Izrada personalizovanog plana za postizanje ravnoteže između poslovnog i privatnog života može vam pomoći da shvatite šta nije u redu i koje će strategije biti najefikasnije.

Napravite jasne podjele između poslovnog i privatnog života

Fleksibilan i rad na daljinu može biti odličan način za uspostavljanje ravnoteže u životu, ali često briše granice između privatnog i profesionalnog života. Možda ćete se naći u situaciji da radite duže od uobičajenog radnog vremena, nadoknađujete propušteno na poslu kada biste se trebali opuštati ili ostajete budni do kasno da biste odgovorili na one posljednje e-mailove koje ste zaboravili poslati ranije.

Problem je što s vremenom postoji očigledan nedostatak ravnoteže. Budući da nikada ne osjećate da imate mentalni odmor od posla, počinjete se osjećati kao da stalno radite. Vaš kućni život postaje vaš radni život.

Ako radite u potpunosti ili djelomično na daljinu, postoje stvari koje možete učiniti kako biste si pomogli u uspostavljanju bolje ravnoteže između poslovnog i privatnog života:

  • Napravite raspored: Odredite koje sate možete raditi tokom dana i držite ga se. Kreiranje redovnog rasporeda može vam pomoći da se osjećate produktivnije. „Započnite jutra rutinama i ritualima koji su utemeljeni. Ako započnete dan sprintom čim vam zazvoni alarm, ta energija se nosi kroz dan i dovodi do sagorijevanja“, kaže Sangmeister.
  • Spremite se za posao: Iako ne morate nositi odijelo i kravatu za rad iz kućne kancelarije (osim ako to ne želite), razmislite o tome da nosite nešto drugo osim svoje omiljene odjeće za “izležavanje po kući”. Profesionalno odijevanje dok radite može pomoći u stvaranju mentalne razlike između vašeg posla i vašeg kućnog života.
  • Obavijestite druge ljude kada ste offline: Koristite različite alate za komunikaciju kako biste obavijestili druge kada ste offline. Na primjer, unesite svoje radno vrijeme u Google kalendar, postavite svoju dostupnost na Slacku kako biste spriječili obavještenja tokom slobodnog vremena i postavite e-poruke o odsutnosti kada ste na odmoru.
  • Planirajte aktivnosti tokom slobodnog vremena: Odredite stvari kojima se možete radovati kada završite s poslom. To može uključivati ​​druženje s prijateljima, ali može biti jednostavno kao pripremanje lijepog obroka i gledanje epizode omiljene serije koju pratite.

Pravite pauze

Pravljenje pauza je također neophodno. To uključuje mini-pauze tokom radnog dana i periodične slobodne dane ili odmore.

“Periodično uzimanje namjernog slobodnog dana odličan je način za poboljšanje ravnoteže između poslovnog i privatnog života”, objašnjava Sangmeister. “Tokom ovih namjernih slobodnih dana, nemojte se samo baviti listom obaveza i kućnim poslovima; umjesto toga, radite na ličnom razvoju i svjesnosti.”

Ona također preporučuje mini-odmore i vikende bez tehnologije. Čak i planiranje malo vremena bez tehnologije svaki dan može biti korisno.

Ne radite kada niste na poslu

Možda zvuči očigledno (i jednostavno), ali može biti teže pridržavati se toga nego što biste očekivali. Kada vam se radni dan završi, mora se završiti. To znači da nema provjeravanja poslovnih e-mailova, pregledanja obavještenja ili prijavljivanja da biste završili “još jednu stvar”.

Čak i ako sve što radite je čitanje poruka na kojima planirate raditi sutra, dopuštate da vam posao ometa vaše lično vrijeme. To stvara pritisak i stres koji vas odvraća od osjećaja potpune opuštenosti ili potpune prisutnosti tokom neradnog vremena.

Postavite granice oko sati u kojima radite i stvorite zone bez rada. To znači da čak i kada imate “slobodno vrijeme”, nećete otvarati telefon ili laptop da biste radili u određeno vrijeme ili na određenim mjestima.

— ABBEY SANGMEISTER, MS.ED, LPC, ACS

Budite svjesni kako izgleda sagorijevanje

Kada vam je ravnoteža između poslovnog i privatnog života ozbiljno narušena (tj. svaki budni trenutak provodite radeći, razmišljajući o poslu, stresirajući se zbog posla ili se plašite posla), postoji velika vjerovatnoća da idete ka sagorijevanju.

Sagorijevanje je više od pukog umora i nemotivisanosti – to znači da ste dostigli stanje u kojem se osjećate toliko iscrpljeno i prazno da se teško možete nositi sa svakodnevnim životom, a kamoli brinuti o poslu.

Znaci sagorijevanja mogu biti fizički, poput glavobolje, visokog krvnog pritiska, bolova u stomaku i čestih bolesti. Ali oni su i mentalni i uključuju probleme sa spavanjem, depresivno raspoloženje, gubitak interesa, umor, probleme s koncentracijom i apatiju.

Ako ste došli do ove tačke, to znači da trebate napraviti ozbiljne promjene u svom radnom okruženju. To može značiti uzimanje slobodnog vremena ili prelazak na drugu poziciju. Ponekad to može čak značiti razmišljanje o potpunoj promjeni posla.

Razmislite o promjeni posla

Dakle, razgovarali ste (više puta) sa svojim šefom, ali on odbija ponuditi bilo kakvu fleksibilnost da napravite bilo kakve promjene koje će vam pomoći da se osjećate bolje u vezi s vašim odnosom prema poslu – i šta sada?

Ako loša ravnoteža između poslovnog i privatnog života utiče na vašu dobrobit i nije nešto što možete riješiti sami ili u saradnji s poslodavcem, možda je vrijeme da razmislite o ozbiljnijem koraku – potpunoj promjeni posla.

Pričekajte dok ne budete imali vremena da razmotrite problem i svoje mogućnosti. Provedite neko vrijeme razmatrajući druge pozicije u vašoj oblasti (ili čak i druge oblasti ako ste spremni za značajniju promjenu). Pogledajte web stranice s recenzijama poslova kako biste vidjeli šta drugi sadašnji i bivši zaposlenici kažu kako biste saznali više o tome šta biste mogli pronaći u smislu ravnoteže između poslovnog i privatnog života ako prihvatite posao u drugoj kompaniji.

Pronalaženje posla koji zaista volite može biti odličan način da se osjećate pozitivnije u vezi s ravnotežom između vašeg posla i vašeg vanjskog života.

Šta ovo znači za vas

Pronalaženje savršene ravnoteže između posla i života može izgledati kao hodanje po žici. Ako se mučite, možda bi bilo vrijedno razgovarati sa vašim šefom o tome kako vam može pomoći da podržite svoju dobrobit (i podstaknete veće zadovoljstvo poslom i lojalnost). Zapamtite: cilj nije imati ravnotežu 50/50 – radi se o pronalaženju ravnoteže koja je održiva za vas i, što je najvažnije, ravnoteži koja vama odgovara.

Poduzimanje koraka za upravljanje vašim vremenom i granicama također je bitno. Odvojite vrijeme za porodicu, prijatelje, hobije, zdravlje i brigu o sebi – stvari koje vam pomažu da se osjećate privatno ispunjeno i izvan posla. “Zakažite, zakažite, zakažite”, preporučuje Sangmeister. “Učinite ove sastanke jednako važnim kao i bilo koji poslovni sastanak.”

Autor: Kendra Cherry, MSEd

Preuzeto sa stranice: verywellmind.com