U usporedbi s tehničkim vještinama i iskustvom, komunikacija se možda čini nebitnom, jer većina vjeruje kako je razgovor jednostavna stvar. No komunikacija je ipak nešto više od prenošenja poruke. Bitno je ono što govorite i kako to govorite. Pozitivna komunikacija može ojačati vaš položaj te vam pomoći da napredujete na poslu.
1. Budite svjesni neverbalne komunikacije – ovaj tip komunikacije se često krivo ili uopšte ne interpretira. Preko 90 posto komunikacije je neverbalno, a nismo ni svjesni koliko nam ona može reći. To uključuje sve od načina na koji smo obučeni, govora tijela, držanja, kontakta očima, pa do cjelokupnog stava i ponašanja. Kada vaše neverbalne vještine nisu usklađene s verbalnima, ljudi vam neće vjerovati bez obzira što kažete. Vjerovat će vašem govoru tijela, koji će nadilaziti riječi.
2. Slušajte – polovina komunikacije ima veze sa slušanjem. Ako ne možete slušati, ne možete ni učiti. Osobi koja to može ljudi više vjeruju, što joj u konačnici daje više kontrole.
3. Budite vjerodostojni – povjerenje je više povezano s ponašanjem nego komunikacijom. Nemojte tračati, budite osoba od riječi i držite se onoga što vas se tiče.
4. Tražite povratnu informaciju – otvorenost prema potencijalnim kritikama pokazuje ljudima da 1. vodite računa o poslu kojim se bavite, te 2. voljni ste promijeniti način na koji radite ako je to potrebno. Ljudi će uglavnom poštovati vašu sposobnost da saslušate kritike, a tražit će i od vas povratnu informaciju, mišljenje ili kritiku.
5. Recite što mislite – budite proaktivni jer komunikacija služi samopromociji. No, postoji razlika između nametljivosti i pristojnosti. Uvijek razmislite prije nego se odlučite reći nešto bitno.Zapitajte se:
– Ko sluša, a ko bi mogao propustiti ono što govorim?
– Za koga je prikladan ovakav način komunikacije?
– Je li prikladnije to reći govorom ili pisanim putem?