Psihoze se mogu predvidjeti i spriječiti

Kada su kod djeteta prisutna 3 od 5 faktora postoji 80% vjerojatnost da će dijete u razdoblju od dvije godine razviti psihički poremećaj.
Na temelju novog istraživanja naučnici tvrde kako je moguće predvidjeti koja će djeca razviti psihičke bolesti kao što su shizofrenija ili bipolarni poremećaj i to u vrlo ranoj fazi njenog razvoja.

Studija je otkrila pet  često prisutnih faktora koji se javljaju puno prije postavljanja dijagnoze. Kada su kod djeteta prisutna tri od pet faktora postoji 80% vjerojatnost da će dijete u razdoblju od dvije do tri godine razviti psihički poremećaj.

Halucinacije i obmane

Ipak, neće svi koji imaju određene simptome razviti psihičku bolest, ali čak 80% hoće i stoga je potrebna što ranija prevencija i pomoć onima koji su tome najskloniji.

Dvije su studije pokazale kako rana psihološka intervencija može biti izrazito korisna, jer tinejdžerima izgradi vještine koje su im potrebne kako bi se spriječilo emocionalno povlačenje, da bi naučili nositi se s problemima i rješavati ih te pravilno se nositi s konfliktnim situacijama.

Simptomi psihoza slični su i pojavljuju se u svim mentalnim poremećajima, kao što su bipolarni poremećaj, shizofrenija, depresija i neki slučajevi ovisnosti o narkoticima ili alkoholu. Dva najčešća simptoma su halucinacije i obmane. Obmana podrazumijeva kriva, ali čvrsta vjerovanja, dok halucinacijama pripadaju pogreške u osjetilnoj percepciji, odnosno osoba vidi ili čuje stvari i zvukove kojih nema.

Sklonost mentalnim bolestima

Takvi su simptomi uznemirujući, ali studija je pokazala kako osobe sklone psihozama nisu ništa sklonije nasilju od ostatka populacije.

Stručnjaci su proučavali historiju bolesti kod 291 osobe prosječne dobi od 18 godina koje su oboljele od raznih psihoza.

Otkrili su pet faktora koji mogu otkriti psihičke bolesti u njihovoj najranijoj fazi. To su slučaj shizofrenije u obitelji, visok stepen neobičnih misli, sumnje i paranoje, društvena neprilagođenost i povijest konzumiranja droge i alkohola.

Kad su prisutna dva faktora vjerojatnost za razvoj psihoze je 68%, a ako je uključen još jedan vjerojatnost od obolijevanja od mentalne bolesti penje se na 80%, piše HealthDay.

(psiholog.ba/dalje.com)